top of page

CAROUSEL POSTS: EEN MOLEN VAN VOORDELEN

De carousel post, zowel op Instagram als Facebook een meerwaarde.


Om te spreken van een carousel post of advertentie heb je minimum 2 afbeeldingen nodig. Je kan tot maximaal 10 afbeeldingen toevoegen aan je molen. Je kan de carousel post gebruiken om organisch je bereik te vergroten maar het is ook een geweldige manier van adverteren.


Op zowel Instagram als Facebook kan je gebruik maken van carousel ads. Maar gewone carousel posts werken enkel op instagram omdat je op Facebook niet kan "door scrollen" en je bijvoorbeeld bij een gewone post met 4 afbeeldingen, de afbeeldingen allemaal tegelijk te zien krijgt. Waarom dat door scrollen nu net zo belangrijk is leg ik je zo uit!



Doordat je moet door scrollen om meer te zien besteed de kijker ten eerste dus langer tijd aan je posts. Dit zorgt bijvoorbeeld op Instagram dat je posts een veel groter bereik krijgen. Bij een Facebook ad in de carousel vorm hetzelfde, de aandacht van de kijker doorloopt een langere periode en spendeert dus meer tijd aan je advertentie, waardoor hij beter zal bij blijven.


Carousel posts op instagram


Zoals al gezegd kan je zowel op Facebook als op instagram adverteren met carousel posts. Maar voor Instagram gaan we het vandaag hebben over de voordelen die dit soort posts kunnen hebben op de organische groei van je Instagram pagina.


Vergroot je bereik

Bij profielen met minder dan 5000 volgers geldt dat hoe langer je posts bekeken worden, hoe groter je bereik wordt. Wissel dus je normale posts (enkelvoudige afbeeldingen, video, reel,...) af met een carousel post en laat je publiek door je content swipen, en hou zo langer hun aandacht vast.


Vertel je verhaal uitgebreider

Doordat je meerdere afbeeldingen kan toevoegen kan je dus ook een heel deel meer content toevoegen zonder dat het snel te veel wordt. Maak je handgemaakte kaarsen? Dan kan je zo bijvoorbeeld duidelijk je hele proces laten zien. Vroeger maakten we gebruik van collages maar deze zijn, zeker op instagram, niet erg duidelijk.


ideeën voor je volgende carousel post

  • Probleemoplossing: start de eerste slide met een probleem dat je doelgroep wel eens tegen komt en geef in de volgende slides de oplossing

  • Vat samen: wil je een grotere blok informatie mee geven aan je doelgroep? vat deze dan samen in je slides.

  • Voor en na: laat je resultaten zien

  • Proces: neem mensen mee in je proces achter de schermen

Carousel ads op facebook

Maak je reclame een plezier om door te scrollen met carousel ads. Je kan als doelpubliek ook zonder meteen naar je website te gaan, een beter idee krijgen van je aanbod.


Stimuleer verkoop

Doordat je meerdere producten in een keer kan laten zien creëer je een soort minicatalogus van je webshop. Toon verschillende producten van verschillende categorieën en zorg zo dat bestaande klanten ook andere producten zien en kopen.


Tell your story

Zoals al verteld kan je doordat je verschillende slides gebruikt je verhaal veel uitgebreider vertellen. Door gebruik van storytelling kan je doelpubliek zich identificeren met het verhaal achter je product of dienst. Baat je bijvoorbeeld een beenhouwerij uit en ben je de 4e generatie, zet dan in op authenticiteit door bijvoorbeeld de verschillende generaties te laten zien op verschillende slides.


Stuur gericht

Doordat je verschillende links kan toevoegen aan elke slide kan je mensen gericht naar je website doorsturen. Hierdoor verhoog je het doorklik percentage.


Personaliseer je advertenties

Als laatste kan je met carousel ads gepersonaliseerd adverteren op Facebook. Door middel van de customer audience pixel op Facebook kun je zien naar welke specifieke producten een consument kijkt, welke producten worden toegevoegd in een winkelwagen en/of wanneer een transactie plaatsvindt. Hierdoor kun je jouw advertenties gemakkelijk afstemmen op het gedrag van je (potentiële) klanten en kan het adverteren gepersonaliseerd worden.


Een hele molen aan mogelijkheden


Je kan dus heel veel verschillende dingen doen met deze moderne paardenmolen. Hou je publiek langer geboeid, geef hen waardevolle en authentieke informatie mee, stuur ze gericht naar je website... De carousel, zeker een meerwaarde om toe te voegen in je communicatie!

16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Комментарии


bottom of page